2010-01-06

Monogram, lakansväv och spets...

Idag kom äntligen längderna upp som jag bla. köpte för mitt presentkort på rosahuset...
till längderna sydde jag en hissgardin i vanlig lakansväv och piffa upp den med en enkel spets...
Det var himla svårt att få till bra bilder på helheten då solen var på väg ner och det blev både bländande ljus och mörkt om vart annat...


visar er ändå den bästa bild jag fick till... ;)
(jag är lite osäker på om jag tycker att det blev lite kaka på kaka med både längder och hissgardin? jag får nog "fnula" lite på de ;)
Kanske kommer bättre bilder längre fram då jag håller på att sy nya kuddar till sängen och så försöker jag mig på att quvilta en pläd... oh my de va då f.. inte lätt! ;)
Få se hur den blir, kanske visar bilder sen om det blir bra förstås ;)
Hoppas ni haft en bra trettondagsafton!
K R A M

2 kommentarer:

  1. Kanon tjusiga gardiner!! Tycker inte det blev kaka på kaka alls. Skulle också önska jag kunde så bra, här blir det bara simpa gardiner!:)
    Men är riktigt sugen på att skaffa nya i vardagsrummet, där det nu hänger hissgardiner från ikea. Fina men lite tråkiga!
    Hoppas ni har det bra i kylan!
    Kram/L

    SvaraRadera
  2. Blev jättefint.
    Kan inte du lära mig sy sånna fusk-hissgardiner? Tänkte ha i köket framår vår/sommar :)

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad, jag blir så glad! :)

Related Posts with Thumbnails