2009-09-21

Pyssel tips...


I helgen hann jag pyssla lite....

Tänkte visa hur man gör en anslagstavla snabbt och enkelt.....


Du behöver en canvas tavla, fint band, lite knappar nål och tråd, en häftapparat eller häftstift och ev lite färg....





Jag målade tavlan i en ljusgrå nyans...

sedan la jag ut bandet snett över tavlan åt ena hållet...




Och sen det andra hållet....





Häftade fast bandet på baksidan.... går lätt att trycka dit med tummen

(kan även använda häftpistol)




och sen sydde jag på lite knappar där banden korsade varann...



Och så va det färdigt!....






Så fint blev det.... =)

Denna tavla ska hänga i "Z" s rum, den komme passa så fint med färgerna där inne....




Jag har gjort en liknande tavla förra hösten som sitter vid mitt sybord men den är lite mer avancerad ;)...

En liten tjuvkik..



Kommer fler bilder i morgon ;)

Snart är det roast på berns (kanal 5) och det vill ja int´ missa :D

Kram Lena

3 kommentarer:

Tack för att du skrev en rad, jag blir så glad! :)

Related Posts with Thumbnails