2009-12-26

Choklad/nougat maränger....

Jag har bakat maffiga maränger... vi ska på kalas i morgon, stora syster fyller år.
Dessa är väldigt enkla att göra...

Så här gör du:
Du behöver...
7 ägg vitor
5,25 dl socker
100g choklad (mörk eller ljus) jag blanda ljus choklad och nougat :)

*vispa ägg vitor med sockret tills det blir en "hård" smet (ni vet... så där så man kan vända bunken upp och ned utan att det rinner ur )

*smält chokladen i vattenbad...

*blanda försiktigt samman chokladen och marängen lite slarvigt...

*klicka ut på bakplåtspapper med hjälp av 2 skedar

*in i mitten av ugnen på 130 grader i 45-55 min.

Dom ska gärna vara lite sega i mitten ;) MUUMS!


De vackra muggarna och karaffen i bakgrunden fick bla. jag av min älskade sambo i julklapp :)
Fler julklappar kommer att visas här framöver ;)
Jag måste ha varit snäll i år för jag fick så himla mycket fint! ;)
God fortsättning på er alla!
K R A M

1 kommentar:

  1. Smarrigt det låter med maränger!! Kopparna är också jättefina som du visar
    kramar Malin

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad, jag blir så glad! :)

Related Posts with Thumbnails