2010-02-19

Äntligen...

Bild tagen på sjukhuset
Min Lilla prinsessa har fått komma hem! :)

Hej allihopa!
Nu äntligen har våran lilla tjej fått komma hem från sjukhuset...
Vi blev lite smått chockade när läkaren kom in i rummet och sa att nu får ni åka hem...
" Va?! men hon är ju sjuk och har hög feber..."
Dom börjar fundera på om hon har en inflammation istället för en infektion (jag har tydligen blandat ihop det där och skrivit i tidigare inlägg att dom trott att det var en inflammation då de skulle ha varit INFEKTION :/)
läkaren tror det för att svaret från odlingen har tagit så lång tid och det brukar det inte göra när det rör sig om infektion...
Har hon en inflammation så ska det gå över av sig själv så det var därför min lilla skrutt fick komma hem, men hon får fortsätta med penicellin hemma ett tag.
Åhh det är så skönt att ha henne hemma samtidigt som det är lite läskigt när hon får höga feber toppar sådär...
Och ikväll är det fredags mys med tacos och hockey! :)
K R A M

3 kommentarer:

  1. Hej Lena!!
    Men lilla vännen då!Åh jag kan tro att det är skönt att ha henne hemma igen! Kan tänka mig att det var en pärs att ha henne på sjukhuset och få lov att vara ifrån sitt barn!:/ Men samditgt så kanske man känner sig trygg där också när det finns hjälp att få. Hoppas verkligen hon piggnar på sig snabbt! Har dom sagt nått om hur lång tid det kan ta innan hon bli frisk då?
    Hoppas ni har en riktigt mysig fredagskväll med hela familjen! Kram/L

    SvaraRadera
  2. Åh så underbart att få ha hela lilla familjen samlad hemma igen! Hoppas ni hade en toppendag igår och att ni får en fortsatt trevlig helg! Och så håller jag tummar och tår för att lilltjejen bli helt frisk snart!!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Grattis, vad roligt att höra! Vilket söt liten tös :o) Vi måste också stanna lite extra på sjukhuset innan vi slapp hem med vår dotter eftersom hon hade förhöjt infektionsvärde och de skulle ta prover och ge antibiotika, det var jobbigt! Sen när proverna kom så visade det sig att det inte hade varit nån infektion heller, ibland kan de tydligen ge positivt utslag även om allt är som det ska :o/ det kändes ju lite onödigt så orolig som jag varit. Så jag vet hur det känns, och hur jätteskönt det är när man ÄNTLIGEN får komma hem med sin lilla älskling! Önskar er allt gott!

    Kram,
    Jennie

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad, jag blir så glad! :)

Related Posts with Thumbnails