2009-11-22

Julpyssel del 1...


Tänkte visa lite julpyssel jag har gjort...

Jag har målat vit färg på olika linne tyg och sedan tryckt/ ritat dit text...


Börjar med att visa hur jag enkelt gjorde en adventljusstake...


Jag tog en fin kruka och limmade dit ljushållare i botten med superlim...



När limmet torkat ställda jag i ljusen och la lite tidningspapper runt om och uppe på det la jag mossa (la tidningspapper så att mossan skulle komma högre upp)

OBS!!! lämna aldrig ljusen utan tillsyn och öka säkerheten med självsläckande ljus!

(eftersom mossa, tidningspapper och tyg etiketterna är lätt antändliga)


Virade runt ett tunt läderband om etiketterna och satte det på ljusen och på krukan...

(tyg och band kommer ifrån ROSAHUSET, ljushållare och färg från PANDURO)


Färdig! :)

Mer pyssel nästa gång! ;)

K R A M

3 kommentarer:

  1. Tack för din fina kommentar! Ja jag ska absolut klistra dit ett kort på min lillaskrutt med namn och datum!:)
    Vad duktig du är! Kanon fin adventljusstake du gjort, riktigt pyssligt och fint. Här har det också pysslats för fulla muggar ikväll, har precis lagt upp kort på det!:)

    Och vilka fina grejer i ditt förra inlägg. Skulle vilja ha allting!:)
    Ha det kanon! kram/L

    SvaraRadera
  2. Åh så fint! (Precis som vanligt när du pysslar, blir lika avundsjuk varje gång..)

    Det där med sovrutiner är svårt, idag testade vi en ny variant - lägga honom i sängen och sedan bara gå ut. Gick sådär, fick gå in flera gånger och ge honom nappen men han blev aldrig sådär jätteledsen som jag räknat med, och nu sover han! Får se om han sover lika bra som han brukar, återstår att se.

    Tror bestämt jag också borde sova nu, god natt på dig! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad, jag blir så glad! :)

Related Posts with Thumbnails