2009-11-23

Julpyssel del 2...

Hej alla rara!
Här kommer andra delen utav mitt julpyssel...

Jag har gjort en enkel krans med texten "jul" inuti.
Jag använde en färdig fjäder krans (finns i vissa blomster affärer)
Hängde upp "jul" texten med vit sytråd, knöt en rosett utav en bit spets och satte fast den med en dekorativ knappnål... ja ni ser vad enkelt! ;)

(Jul i aluminium kommer ifrån panduro)

Har även sytt ljuspåsar med hjälp av linnetyg, spets och en utav mina etiketter från förra inlägget... Koppen med ängeln på har jag klippt ut från ett färdig tryckt tyg...



(Tyg och spets från rosahuset)

Jag har faktiskt oxå satt upp mina "julgardiner" i vardagsrummet :P
Min helg är full späckad med massa annat skoj så jag hinner inte fixa det annars...

På fredag ska jag på Jobbfest men med mitt gammla jobb :)

Min syster har oxå jobbat där och nu ska hon flytta till Sthlm och då blir det avskedsfest för henne med god tacos och massa "bira" :P
hihi.

På lördag är det oxå fest då fyller partybruden Emelie år ;)
vet inte om jag ska dricka nå alkohol då men det är ju alltid kul att umgås med tjejerna!



Här hemma hoppas vi på att "Z"s förkylning ska gå över så vi får ta sprutan någon gång!

Hoppas på det i morgon!

Nu blir det natti och kram

1 kommentar:

  1. Kanon fint pyssel! Har en likadan Julskylt!:) Här åkte tom ljusstakarna fram idag, lite fusk men vi har också fullt upp, så man får passa på när tid finns!:)
    Jag har inte bestämt mig för hur vi ska göra med sprutan till vår lille, svårt tycker jag!
    Ha det fint!
    kram/L

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad, jag blir så glad! :)

Related Posts with Thumbnails